40 Yaş Projesi 2: Beslenme

Haftanın ikinci günü sona erdi ve ben aksiyon planımı aksatmadan uygulamaya devam ediyorum. Sağlığıma iyi gelenler kısmında hiç beslenme konusundan bahsetmemiştim. Oysa ki en önemli konulardan biri de beslenme. O yüzden bugün biraz neler yediğimden bahsedersem fena olmaz diye düşündüm.

eat healthyGeçen yıldan bu yana ara ara gidip sonra bıraktığım bir diyetisyenim var. Kendisi  dünya şekeri bir insan, ismi Banu. Bir yıl içerisinde, Banu’ya arada gidip, çoğu zaman gitmedim: “Ay çok stresliydim listelere uyamadım, yok bugün parti var eğlencelere doyamadım, içkiyi biraz fazla kaçırdım,  ama iki hafta seyahatteyim ben oralarda bu yemekleri nasıl bulurum, eh canım plajda da şöyle güzel kokteylleri yuvarlamayayım mı?” gibi bahanelerle bir seneyi  olduğum yerde sayarak geçirdim.  Yılbaşından önceki son randevumuzda Banu’ya yeni yılda onu şaşırtacak fikirlerle karşısına çıkacağımdan bahsetmiştim. Bakalım bu defa yoldan şaşmadan hedefe doğru azimle ilerleyebilecek miyim?

DIGESTIVE HEALTH- gluten free sample menu_iStock_000002664912SmallBenim izlediğim beslenme listesi bir değişim listesi ve akdeniz diyetine uygun bir liste. Uygulaması gerçekten çok kolay ve sizn sosyal hayatınızı da engellemeyecek kadar esnek. Bu listeyi uygulamak değil uygulayamamak bence asıl zor olan. Bakalım gün boyu menüde neler varmış?

KAHVALTI

2 dilim tam tahıllı ekmek veya ½ simit

3 parça karper büyüklüğünde peynir

1 yumurta veya 3 y.k. menemen

Domates, salatalık, maydanoz vb.

ÖĞLEN

Bol salata (1 y.k. zeytinyağlı) veya 5-6 y.k. etsiz sebze yemeği

1 kase çorba

3 kadınbudu kadar et

2 dilim tam tahıllı ekmek

ARA

1 kaşarlı tost

AKŞAM  

Bol salata (1 y.k. zeytinyağlı)

5 kadınbudu kadar et

2 dilim tam tahıllı ekmek

ARA  

1 por. meyve, 4 y.k. süzme yoğurt

İnanır mısınız bilmem ama bu listedeki herşeyi yediğim zaman gerçekten müthiş bir hızla inceliyorum ben.  Bu kadar çok yiyebilip zayıflayabilmek bence olağanüstü. Yeter ki akşam yemeği yerine çikolata ve kuruyemişe dadanmayayım. Menünün daha fazlasını ya da azını yediğimde ya da su içmediğimde dengeler şaşıyor ve gerekenden daha az kilo kaybederken sabrım da tükeniyor. Su içmek benim için hep problem oldu şimdiye kadar. O yüzden kendime yeni bir şişe aldım evde içtikçe dolduruyorum. Gözümün önünden ayırmıyorum. Toplantılarda da ne içersiniz diye sorduklarında çay ya da kahve yerine hep su söylüyorum.

Geçtiğimiz altı yılda kariyer açısından çok güzel bir çizgi yakalamama rağmen özellikle sağlıklı beslenme ve kilo kontrolü konusunda hiç de iyi şeyler yapmadığımı gayet güzel görebiliyorum. Öyle ki  geçmişteki beslenme alışkanlıklarımı tepetaklak edip tam tersine çevirdiğim bir düzen tutturmuşum kendime. Özellikle son üç yılda sabah kahvaltısını es geçip hatta öğle yemeği de yemeyip doğrudan akşam yemeğine geçtiğim günlerin sayısı hiç de az değil. Sabah kahvaltıyı atlayınca günümün ne kadar bitkin geçtiğini tahmin etmek de hiç zor olmasa gerek. Enerji almadan başlayan bir gün gerçekten de verimsizlik ve mutsuzluk demek.  Kendini şarj edemeyen zavallı bedenim garip de bir stres yayıyor böyle zamanlarda. Bunun üzerine yüksek tempoda çalışmayı da ekleyince kendime nasıl bir eziyet ettiğim ortada.  Oysa güne sıkı bir kahvaltıyla başladığımda enerjim yükseliyor, içimdeki mutluluk artıyor.  Bütün bunları bilip de yapmamak ise gerçekten sonradan dönüp baktığımda acı veriyor.

kahvaltıDaha önce yaptığım hatalara baktığımda  düzenli beslenmeye başladığım her denemede  kendimi sosyal hayattan soyutlayıp bir nevi cezalandırdığımı da görüyorum. Böyle durumlarda kendimi geçici bir süre için belli bir hayat tarzına adapte edip istediğim forma gelince eski alışkanlıklarıma geri dönmeyi planlıyorum sanırım. Bu yıl geçici değil kalıcı sonuçlar elde etmekse hedefim sağlıklı beslenme hayatımın vazgeçilmez bir parçası olmalı. Bunun yanında sosyal hayattan da geride kalmamalıyım.

Bu konuda hayatımda beni motive edecek o kadar çok kolaylık var ki bu fırsatları şimdiye kadar kullanmamam akıl alır gibi değil. Ofiste her gün her tür diyete sahip çalışanlar için yemek çıkıyor. Kimse önümüze üç kap yemek koyup o menüyü dayatmıyor. Geçenlerde Banu’ya yiyecek bir şey bulamadığımla ilgili tuhaf bahaneler türettiğim bir konuşmayı burada paylaşmak istiyorum. Bu aslında hiç de çaresiz olmadığımı gösteriyor.

Ben- Dün öğlen kendime göre yiyecek bir şey bulamadığım için öğle yemeğini pas geçtim.  Et yemeklerinden birini sevmedim, diğeri de aşırı yağlı göründü gözüme.

Banu- O et yemeklerinin yerine koyabileceğin başka seçenekler olmalı mutlaka. Yemek büfenizde salata malzemeleri var mıydı mesela?

Ben- Evet

Banu- Peki peynir çeşitleri var mıydı?

Ben- Evet

Banu- O zaman neden kendine güzel ve peynirli salata hazırlamayı seçmedin?

Ben- Hımmmmmm, aklıma gelmedi!

Bu konuşmada ben hiç de sağlıklı beslenmeyi hedeflemiş, kararlı biri izlenimini vermiyorum. Herşeyi düşünen, planlayan, organize eden, olmazı olduran, bir yol tıkalı ise başka yollar arayan ben nedense sağlıklı beslenme dersinden sınıfta kalıyorum!

DM-Motivation-vs-HabitHayat başka konularda olduğu gibi burada da bir seçimden ibaretti. Bugün yemek büfesine gittiğimde iki çeşit et yemeği vardı. Biri sevmediğim tarzda bir köfte diğeri şinitzel. Aklıma Banu’nun söylediklerini getirerek önce bir kase ezogelin çorba aldım. Ardından büyük bir parça şinitzelin bütün dış tabakasını sıyırarak salata ile birlikte yedim. İnsan gerçekten de isteyince çözüm üretebiliyor. Şu anda önemli olan yaptığım bu seçimleri alışkanlık haline getirebilmem.

Motivasyonu sürdürebilmek için boş zamanlarımda sağlıklı beslenmeye yönelik  web sitelerini keşfedip, takip etmeye çalışıyorum. Bunların pek çoğu bildiğimiz ama yine de hatırlayınca kendimizi daha motive hissettiğimiz şeyler.  Okumak ve odaklanmak bu süreçte yapabileceğim en güzel şey. Yeni bir ben yaratmak kolay değil. Güzel alışkanlıklar kazanmak emek ve sabır istiyor gerçekten ama şunu çok iyi biliyorum ki  son günlerde gerçekten kendimi harika hissediyorum. Son bir şey biliyorum ki 3 ay sonra yaptığım seçimlerden dolayı kendime teşekkür edeceğim 🙂

31 Mart Hedefine doğru

One thought on “40 Yaş Projesi 2: Beslenme

Add yours

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

