Kirpi Cafe- Koşuyolu

Nerede ise tam bir yıl oldu ben Koşuyolu’na taşınalı. Sakin, caddeleri geniş, yeşili bol, kedilerle dolu bir semt burası. Üsküdar’a, Kadıköy’e ve birinci köprüye çok yakın. Bahar geldiğinde apartmanların, müstakil evlerin bahçelerinden binbir mis çiçek kokusunun saçıldığı bir semt. Adam’ın çok sevdiği Cihangir’in aksine kalabalığı az, keşmekeşten uzak ancak bu kadar sakin bir semte kıyasla pek çok kafeye, pastaneye ev sahipliği yapan bir semt.  

Bana hem Ankara’yı hatırlatıyor, hem de İstanbul’u unutturmuyor o yüzden seviyorum sanırım. Köşebaşındaki Starbucks’ından, her geçen gün açılan yeni restoranları ve evcil hayvanlarıyla, irili ufaklı parklarında gezinen insanlarına kadar  seviyorum burayı. Pazar günleri semt pazarı burnumuzun dibinde kuruluyor. Hayatımda bu kadar temiz, huzurlu bir pazar yeri de görmedim ben. Meyvenin sebzenin en tazesi, dizi dizi tek bir sokak üzerine kurulan bu pazarda. Hani öyle ki sabah erken kalkıp, pazara koşar adım gidip, körpecik biberleri, domatesleri alıp, evde mükellef kahvaltılar hazırlamak mümkün. Pastaneleri börekleri ve poaçalarıyla ünlü, birinin zeytinli açmasına hastayım, diğerinin kıymalı kol böreğine. Kahvaltıya destek çıksın istiyorsanız, uğrayın canınız hangisini çekerse toplayın gelin eve.

Neyse Koşuyolu’na bu kadar övgüden sonra gelelim kahvaltıya, Kirpi Cafe’ye. Anadolu yakasında 4 şubesi olan Kirpi’nin sadece Koşuyolu’ndaki şubesine gittim şimdiye kadar. Kocaman bir bahçesi var. Şimdiye kadar hiç içeride oturmadım, hep dışarıdaydım. Kış aylarında müsterilerini üşütmeden dışarıda oturtabilecek güzel bir ısıtma sistemi kurmuşlar. Tek sıkıntısı aşırı kalabalıkta servisin yavaşlaması. Bu da genelde pazar kahvaltılarının tadını bir nebze kaçırabiliyor. Neyse biz genelde şanslıydık, zaten vaktimiz rahattı çok sıkıntı yapmadık.

DSC_0018 2-002
IMG_8191

Kirpinin kahvaltı menüsü klasik şekilde kahvaltı tabakları, tostlar ve yumurtalardan oluşuyor. Açık büfe konsepti burada yok. kahvaltı tabağının yanında tahin pekmez, bal kaymak ayrıca ve kocaman porsiyonlarla geliyor.

Kirpi Cafe Koşuyolu

Ben bunların hiçbirine dokunmadığım için genelde kahvaltı tabağı söylemek yerine menemen ve tost istiyorum. Menemeni kocaman bir porsiyon, sofraya gelen simitlerle birlikte nefis gidiyor.

Kirpi Cafe Koşuyolu

Tostlarından içi zeytin ezmeli, beyaz peynirli olana ben bayılıyorum. Kirpi Cafe Koşuyolu

Omleti de epeyce büyük bir posiyonda sunuyorlar…

IMG_8193

Koşuyolu Kirpi

Olur da bir gün yolunuz düşerse bu tarafa aklınızda olsun Kirpi Cafe. Deniz manzarası yok ancak gerçekten sakin ve huzurlu bir havası var.  Ayrıca yemeklerinin ve tatlıları da gayet leziz. Denemeye değer. 

4 thoughts on “Kirpi Cafe- Koşuyolu

Add yours

  1. Ev almak için Koşuyolu civarına bakınıyorum. Kirpi Cafe ve Koşuyolu güzellemesini okuyunca hemen atladım yorum kısmına. 🙂
    Önereceğiniz ya da kaçınmamı söyleyeceğiniz bir detay var mı acaba sizin oralarla ilgili?

    1. Ev fiyatlaında bir süredir artış trendi var. Ancak gerçekten de yaşamak için çok güzel bir yer. Özellikle Starbucks’ı olduğu köşede oturmak hem Üsküdara hem de Kadıköy’e ulaşım açısından avantajlı. Benim gönlüm tek tük de olsa kalan bahçeli evlerde ancak şu anda öyle bir bütçem yok maalesef. Yine de çok tavsiye ederim bu semti. Huzurlu, yeşil ve mahalle havasında. Bu özellikleri sizi cezbediyorsa ciddi olarak düşünebilirsiniz. 🙂

  2. Bugün Koşuyolu’ndan geçtik yine ve ben ne kadar güzel burası, şehrin içinde saklı cennet gibi diye düşündüm. O güzel müstakil evler hızla işyerine dönüşmekte aslında, eskiden çok az işyeri vardı, yine de hâlâ güzel. Siz de şanslısınız orada yaşadığınız için.

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

