I love Mondays…

Sabahın köründe kalkıp bir kahve suyu koyup üstüne kaynamasını bile bekleyemeden kendimi dışarı attım bu sabah. Hedef doğruca Koşuyolu pazarıydı. Pazar  daha yeni yeni kuruluyor, kimi tezgahlar doluyken kimileri kasalardaki meyve sebzelerin yerleşmesini bekliyordu. Bizim pazarımız zaten çok sevimli bir pazar. hani pazar sevmeyenlerin bile bayılacağı cinsten, temiz, pak, sessiz. Hızlı hızlı dolaştım, çok oyalanmadan alacaklarımı aldım eve döndüm. Bahçeden yeni toplanmış taptaze kahvaltılık biberler, körpe salatalıklar, üstüne bol çekirdekli nefis domatesleri tezgaha sıraladım. Dün Realden aldığımız fesleğenlerden koparttım bir iki dal. Bunlardan nefis bir tabak hazırladım. Bir yanda hızla ayıkladığım yeşil fasulyeleri bir düdüklü tencereye çiğden koyup üzerine bol soğan, domatesi, biberi ekledim. Tuzunu şekerini koyup kapattım. Sonra aldım kerevizi elime, soydum kabuklarını güzelce. Önce biraz limonlu suda bekletip rendeledim hızlıca. Üzerine yoğurt ilave ettim, azıcık da tuz. Karıştırdım iyice, kaldırdım hemen dolaba. Bu arada çayı demledim. Sofraya tabakları dizdim.  Bakın ne güzel bir sandwich yaptım. Bir dilim ruşeymli ekmeğin üzerine azıcık zeytin ezmesi sürdüm. Üstüne yaprak fesleğenleri dizdim. Sonra incecik dilimlediğim light peyniri koydum. Üstüne biraz daha fesleğen, sonra domates. Bu kulenin en üstüne dilimlediğiniz bir parça haşlanmış yumurta. Böyle lezzetli şey yemedim desem yeridir. O kadar lezzetliydi ki resmini bile çekememişiz. Kahvaltı bittiğinde 1 kaşık yağla pişirilmiş taze fasulye ocaktan inmeye hazırdı. Üstelik bir önceki gün saatlerce yıkadığım yeşlliklerden yaptığım Mevsimlerden Roma‘nın yeşil çorbası da çoktan dolaptaydı. Sağlıklı yaşamaya başlayacağız demiştim ya… İşte bundan sonra neyi nasıl pişirdiğimi buraya daha çok yazıp kendimi motive etmeye kararlıyım.

Yarın Pazartesi. Sızlanmaya meyilli bir tarafım vardı yazı yazmaya oturduğumda ama yukarıdaki satırlardan sonra geçti gitti. Yoksa başlayacaktım, ay ben daha dinlenememiştim, işi aklımdan tam çıkarıp rahatlayamamıştım, daha zamana ihtiyacım var diye. Oh ki ne oh hepsi geçti gitti.  Monday, I love you dedim, I love you back dedi… Etki ve tepki 🙂

Salı akşamı Kuruçeşme’de Ajda Pekkan izleyeceğiz. Dünden beri bir Turkcelle bir Biletix ile cebelleşip duruyorum. Beirut konserine bilet alacağım eskiden Turkcell müşterilerine indirimli olan konserin indirimini kaldırmışlar. Turkcell Biletix’e attı, Biletix BKM’ye. Bu defa Turkcell biz araştırıp dönelim dedi. Hala dönmediler.

Bu arada Ekim’de Akbank Caz Festivali var. İbrahim Maalouf geliyor Türkiye’ye.  Lübnanlı trompet üstadı, sanatçı ailenin yetenekli çocuğu, Amin Maalouf’un kuzeni. Henüz biletler satışta değil ama eğer merak ediyorsanız biletixi takibe devam edin.

Bir de film izledim tatilde çok çok tavsiye ederim. Ruhunuzun hüzünlendiği bir vakitte iç açan bir filme ihtiyaç duyduğunuzda aklınızda bulunsun: Aamir Khan’dan  3 Idıots.  Sanırım Slumdog Millionaire’den sonra izlediğim ilk Hint filmi. Mühendislik fakültesinde öğrenci olan 3 kafadarın hikayesini anlatıyor. Çokkk uzun 3 saatlik bir film. Sonlara doğru bu kadar uzatmaya ne gerek var desemde cidden çok eğlenceli. Evet oyunculukla abartılı ve sonunu tahmin etmek kolay ama yine de güzel, izlenir. Filmin soundtrack albümü de nefis. Bollywood filmi ne de olsa. Bir de tabi “ALL IS WELL”. Bir şeyden korktuğunuzda, stres olduğunuzda, başınız sıkıştığında tekrarlayın içinizden “ALL IS WELL ” İyi haftalar herkese 🙂

2 thoughts on “I love Mondays…

Add yours

  1. 3 idiots ne kadar keyifli bir film gerçekten de. İnsanın sebepsiz yere canı sıkkın olduğunda izlemesi gerek 🙂
    Kahvaltınıza çok özendim. Bu pazar sabahı kahvaltı menüsü belli oldu. Cumadan fesleğen bulmalı!

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

