Ayvalık Gezi Notları 1: Giriş

Sıcak Ayvalık günlerinden merhabalar. Ev hayatının mahmurluğuna geri dönüşle birlikte Adamın netbookuna Fethiye’de el koymam sebebiyle artık benim de rahatça blog yazabileceğim günler geri geldi. Yaklaşık son 17-18 senedir hemen hemen her yıl Ayvalık sahillerinde bazen bir kaç gün bazen de bir kaç ay geçirmiş olmakla birlikte bu yıla kadar çok da alıcı gözle bakmamışım bizim yazlık mekanına. Tabi bu dikkatli bakışın ardındaki temel neden bu blog sayfası ve yazdıkça gezmenin, gezdikçe de yazmanın benim için daha eğlenceli hale gelmesi. Eskiden beri gittiğim yerler hakkında araştırma yapıp önceden okurdum ancak okuduklarımı bu kadar itinayla kayda geçirmediğimden dolayı zamanla o güzelim tatillerin, gezilerin, keşiflerin, tatların, lezzetlerin solardı yılların ardından. İyi ki varsın be blog. Üstelik her yıl olduğu gibi bu yıl da doğumgününü unuttuğum halde bana hiç küsmedin. 2 Ağustostan bu yana 3 yaşını bitirmiş kocaman bir kız oldun sen de🙂 Şaka bir tarafa ilk yazmaya başladığımdan bu yana tarz değişti, konular değişti, ben değiştim. Değişim hala da devam ediyor. Ama ben kendi adıma geldiğim noktadan çok mutlu olduğum gibi senin adına da çok mutluyum be blog. Üstelik yazdığım seyahat yazıları okundukça sorular soruldukça çok da mutlu ediyorsun beni. Sana harcadığım zamanla ikinci bir master tezi yazabilir, doktorayı yarılamış olabilir, bir ton teknik makale yazabilirdim. Ama ben seni sevdim🙂 Bu seçimden hiç pişman da değilim.

Yine uzun bir girizgah yaptım. Sanırım söze başlamak konusunda epey sıkıntım var. Kadın olmaktan kaynaklı çenebazlıktan ben de muzdaribim. Babam az evvel millet denize gidiyor sen yine ne yapıyorsun o bilgisayarla dedi. Suya değil sanal aleme yazıyorum ben dedim:)

Evet efendim gelelim Ayvalık maceramıza… İlk önce yine bir genel giriş yazısı ile başlayıp sonrasında görebildiğim ve tespit edebildiğim kadarıyla sizinle buralarda ne yenilir ne içilir paylaşmaya çalışacağım.

Balıkesirin Ege bölgesindeki ilçelerinden İzmire sınır olan Ayvalık’ın kuzeyinde Burhaniye, güneyinde ise Dikili bulunuyor. Batısındaki Ege denizini ise Midilli adası süslüyor. Ege’deki en büyük ikinci ada olan Midilli yüzünden Ayvalıkta denizin güneşe battığını görmek de mümkün olmuyor.

Ayvalık tıpkı İzmir gibi özellikle öğleden sonraları çıkan İmbat rüzgarlarıyla ünlü. O nedenle sabahları deniz sakinken öğleden sonraları dalgalarla oynamak isteyenler için ideal olabiliyor. Plajlarından simirçiler ve midye dolmacılar eksik olmadığı gibi simidini bilemem ama midye dolmasının tadına gerçekten de doyum olmuyor. Cundası, Sarmısak plajları, tostu, papalinası, rum evleri, zeytin ve zeytin yağı, mezeleri kiliseden dönüşmüş camileri ile pek bir meşhur.

Bu defaki yazıları yazarken Gezi Türkiye Tatil Rehberi ve Ahmet Yorulmaz’ın Ayvalık’ı Gezerken ve Ayvalık’tan Cunda’dan kitaplarından faydalandım. Kitapların bana tatmıyla doyurucu geldiğini söylemem zor ancak piyasada bulabileceğiniz en detaylı kitapların bunlar olduğunu da söylemem lazım. Halen Ayvalık’ta bulunmam sebebiyle Ayvalık serisinin kaç yazıdan oluşacağını henüz planlayamadım. Bunu zaman gösterecek.

Hakkında Epicurious
Épice kelimesi Fransızca baharat manasına gelir. Baharat hayatın tadı tuzudur. Rengarenktir, lezzetlidir, insanı farklı çağlara, farklı diyarlara götürür. Epicure ya da Türkçe söylemek gerekirse Epikuros, İ.Ö. 300 yıllarında Atina’da bir felsefe okulu kuran filozoftur. Mutluluğa giden yolu aramıştır. Hayattan alınan hazın kaynağının ise en üstün iyilik olduğunu söyler. Genelde gününü gün eden haz dışında bir şey düşünmeyen insanlara Epikurosçu denir. Ama bu bir yanılgıdır. Epikurosa göre en büyük mutluluk kaynağı ruh dinginliğidir. Curious ise meraklıdır…. Araştırır, okur, didikler, sorgular… Epicurious bu üç kelimeyi birleştiren bir kelime oyunudur. Bu bloğun yazarı ise bu üç kelimede de kendinden birşeyler bulur.

One Response to Ayvalık Gezi Notları 1: Giriş

  1. Geri bildirim: Yeniden Ayvalık’ta… (1) « Karma has kicked my ass

Bir Cevap Yazın

