Budapeşte’de ne yapılır?

Yarın akşam beni bekleyen güzel bir tiyatro oyunu, Pazar günü ise binmem gereken bir uçak var. Epeyce can sıkıcı ve sinir bozucu bir hafta geçirmiş olmakla birlikte,  bu haftanın bitmesine çok bir şey kalmadı. Önümüzdeki hafta ve büyük ihtimalle bir iki ay daha durum benzeri şekilde devam edecek gibi görünüyor. Eh hayat her zamanda şen sofralarda, keyif ve sefa içerisinde geçmiyor değil mi?

Biraz uzaklaşmak iyi gelecek, ancak asıl uzaklaşmam gerekeni de yanımda götürdüğüm için aslında çok da bir şey değişmeyecek! Yine de Budapeşte’yi bilen, benim seyahat kitaplarından bulamayacağım tavsiyelerde bulunabilecek olan var ise ve bana yazarsa çok sevinirim.

Hakkında Epicurious
Épice kelimesi Fransızca baharat manasına gelir. Baharat hayatın tadı tuzudur. Rengarenktir, lezzetlidir, insanı farklı çağlara, farklı diyarlara götürür. Epicure ya da Türkçe söylemek gerekirse Epikuros, İ.Ö. 300 yıllarında Atina’da bir felsefe okulu kuran filozoftur. Mutluluğa giden yolu aramıştır. Hayattan alınan hazın kaynağının ise en üstün iyilik olduğunu söyler. Genelde gününü gün eden haz dışında bir şey düşünmeyen insanlara Epikurosçu denir. Ama bu bir yanılgıdır. Epikurosa göre en büyük mutluluk kaynağı ruh dinginliğidir. Curious ise meraklıdır…. Araştırır, okur, didikler, sorgular… Epicurious bu üç kelimeyi birleştiren bir kelime oyunudur. Bu bloğun yazarı ise bu üç kelimede de kendinden birşeyler bulur.

7 Responses to Budapeşte’de ne yapılır?

1. Erdem Ceydilek diyor ki:

2009’da 1 yıl Budapeşte’de yaşamış biri olarak, arkadaşlarım için hazırladığım gezi planını sizinle paylaşmak istedim. Bu listede koyuyla yazdıklarım kitaplarda yazmayan ama mutlaka gitmeniz gereken yerler. Eğer sormak istediğiniz daha başka şeyler olursa da yardımcı olmaya çalışırım hatırladığım kadarıyla.

İlk gün:

1-) Tuna’yı geçip Buda tarafını geziyoruz. (Matyas Kilisesi, Balıkçı Tabyası , Gellert Anıtı, Özgürlük Anıtı, Gül Baba Türbesi)
    2-) Moskva Ter’de Gulaş yiyoruz.. Macarların en ünlü yemekleri.
    3-) Tramvayla Blaha’ya geçip bu seneki en favori barım olan Szimpla isteğe göre Bira, Unicum, Şarap ya da Palinka içiyoruz..

İkinci gün:

1-) City Parkı gezmeye gidiyoruz. Kocamaaan bir park burası. İçinde anıtlar, müzeler falan filan var..
    2-) Heroes Square.. Burası da Kahramanlar Meydanı denilen yer. Büyük bir meydan ve gösterişli heykellerle dolu.
    3-) Hamama gidiyoruz. Szechenyi Hamamı oldukça ünlü bir yer. Açık sıcak havuzları da var ve kar-yağmur yağarken sıcak su keyfini yaşıyorsunuz.
    4-) İndian restoran. Hint lokantası var bu hamama yakın bir yerde. Orada ucuz ucuz hindistan mutfağından lezzetler tadıyoruz.
    5-) Andrassy.. Burası Budapeşte’nin en güzel en lüks caddelerinden birisi. Kısa bir yürüyüş yapıyoruz bu caddede. Opera binası da burada.
    6-) Instant.. Yorgunluğumuza göre ya Instant adlı bar-club a gidip deli gibi eğleniyoruz ya da evimize dönüp dinleniyoruz.🙂

Üçüncü gün:

1-) Şehir Merkezini geziyoruz bugün de.. Margit Adası, Tuna Nehri üstünde küçük ve yemyeşil bir ada. Parliament binasına zaten aşık olacaksınız geldiğinizde. Bazilika da şehrin tam merkezinde ihtişamlı bir kilise.. Vaci Ut. da Budapeşte’nin İstiklal Caddesi.. Biraz tuzlu bir cadde ama yürüyüş yapması, hediyelik eşya bakması oldukça zevkli.
    2-) Market Place. Vaci Sokağı bitince karşımıza kocaman hangar tipli bir bina çıkıyor. Burası Budapeşte’nin en büyük pazarı. Çok eski bir bina. Hakkaten bizim Ulus halini andırır bir görüntüsü var. Burada da ayrıca hediyelik eşya bulabiliriz..
    3-) Humus Bar.. Bu da şehirde 3-4 tane şubesi olan bir Yahudi lokantası. Hakikaten bizim damak tadımıza uygun süper yemekleri var. Kebabından tutun, humusuna kadar..
    4-) Shiraz.. Ve Shiraz! Burası o bahsettiğim İran Kafe-Restoranı.. Yemek yemek için değil ama, gidip otantik bir dekorasyon içinde çayımızı kahvemizi yudumlayıp, oryantel dans izleyebiliriz.🙂

Dördüncü gün:

1-) Terror Haza.. Korku Evi Müzesi.. Hem Naziler zamanında hem de komünist zamanda gizli polis karakolu olarak, işkence amaçlı kullanılmış bu binayı adamlar müzeye çevirmişler. İlginç bir deneyim olacak hepimiz için.
    2-) Sinagog… Avrupa’nın en kalabalık Yahudi nüfusu Budapeştede yaşıyor. En büyük Sinagogu da burda haliyle..

3-) Gödör Klub şehrin göbeğinde bir gençlik mekanı. Hem kafe hem bar hem konser salonu hem tiyatro salonu, söyleşi salonu gibi çok amaçlı bir yer. Budapeşte gençliği için en popüler yerlerden birisi.

Beşinci gün:

1-) Opera. Buraya kadar gelmişken o süper muhteşem ötesi opera binasında bir gösterim izlemeden dönmek olmaz. Opera biletlerini internetten alabiliyorsunuz.
    2-) Szimpla.. Ve kapanışı yine Szimpla ile yapıyoruz..

• Epicurious diyor ki:

Çok teşekkür ederim. Heyecanla okudum yazdıklarınızı. Hemen çıktısını alıp pasaportumun arasına sıkıştıracağım🙂

2. Geri bildirim: En güzel Budapeşte hatıram! | The Voice of Antarctica

3. tütü diyor ki:

Bence, Erzebeth Körut’ta 19.yüzyılın sonlarından New York Cafe’nin havasını solumadan gelme….Ben çok beğenmiştim…..

• Epicurious diyor ki:

Dun hem Gerbaud hem de New York Cafe’ye gitme sansini buldum.resmen bayildim da donmeden bir kez daha ugrayacagi. Onun disinda Kraliyet Sarayi ve Balikcilar tabyasi ile Matthias Church VacI Ut bir de Varosliget bolgesi ve Kahramanlar Meydani da gorebildigim yerler arasinda geriye nehir turu Parlamento binasi Magrit adasi Yahudi Mahallesi istvan bazilikasi ve gellert tepesi kaldi🙂 Benim aklimdakiler bunlar onerilerniz benim icin altin degerinde🙂

4. Duygu diyor ki:

aman nasil sevindim bunlari bulduguma. Ben de her sene Budapeste’ye giderim, her sene icim daralir ne yapacagim diye. Herkese cok tesekkurler. Temmuz’da oradayim gene…