son akşam yemeği

Hayır hayır Michelangelo’nun Son Akşam Yemeği tablosundan bahsetmiyorum. Bu benim yarınki yeni maraton startından önceki son yemeğim…

Bu ara sağlıklı besleniyoruz.. Yağdan, hamurdan uzak duruyoruz, o yüzden de bol bol balık yiyoruz. Diyet denilen şey  yakamızdan hiç bir zaman düşmediği için önümüzdeki günlerde hiç yağ koymadan pişirebileceğiniz yemek tarifleri yazacağım. Aslında bana öneride bulunabilecek olanlar var ise yağ ve tuz koymadan yapılabilecek balık ve tavuk  yemeği tariflerine sonuna kadar açığım. 

Bu akşam menüde çupra var… Tam mevsimi olduğu ve ızgarada muhteşem sonuçlar verdiği için balıkçıya temizletip, üzerine de bir çentik attırdığımız çupramızın üzerine biraz kekik serpiyoruz ancak başka hiç bir şey eklemiyoruz.  Bu güzelliği fırının ızgara bölümünde yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz. Salataya evde ne kadar yeşillik ve renkli sebze var ise doğruyoruz. Ben roka, kırmızı lahana, soğan, havuç, közlenmiş kırmızı biber, yeşil biber, maydanoz ve taze fesleğen koydum. Sos olarak sadece limon ve sirke kullandım. Yağ hiç koymadım. Tuz da atmadım. İnanın göründüğünden de lezzetli oldu.

Hakkında Epicurious
Épice kelimesi Fransızca baharat manasına gelir. Baharat hayatın tadı tuzudur. Rengarenktir, lezzetlidir, insanı farklı çağlara, farklı diyarlara götürür. Epicure ya da Türkçe söylemek gerekirse Epikuros, İ.Ö. 300 yıllarında Atina’da bir felsefe okulu kuran filozoftur. Mutluluğa giden yolu aramıştır. Hayattan alınan hazın kaynağının ise en üstün iyilik olduğunu söyler. Genelde gününü gün eden haz dışında bir şey düşünmeyen insanlara Epikurosçu denir. Ama bu bir yanılgıdır. Epikurosa göre en büyük mutluluk kaynağı ruh dinginliğidir. Curious ise meraklıdır…. Araştırır, okur, didikler, sorgular… Epicurious bu üç kelimeyi birleştiren bir kelime oyunudur. Bu bloğun yazarı ise bu üç kelimede de kendinden birşeyler bulur.

2 Responses to son akşam yemeği

  1. oburcan says:

    Öncelikle kurban bayramında balıkla beslenen Epicurious’u kutluyorum.Bu bayram bana +3 kiloya ve muhtemelen +10 kolesterole maloldu.Neyse,geçelim.
    Balık ve özellikle salata çok güzel görünüyor ama çok az zeytinyağını da çok görmeyelim derim!! Hem balığın üstüne,hem salataya.
    Bu arada geçen hafta Bauhaus’tan pencere önünde yetişen maydanoz,fesleğen ve dereotu aldım.Ektik,sabah akşam sulayarak bekliyoruz.Eğer tutarsa her daim elimizin altında tazecik olacaklar.Bundan bir yazı çıkmaz mı? 🙂

    • Epicurious says:

      Evet bence kar, nk daha az nce evdeki balkona tam da o senin dediin Bauhausdaki fesleenlerden alp ekmeyi konutuk 🙂 Dereotu ve maydanoz deil ancak fesleen ok nemli bir olay bence. Evde anneannemin balkonda yetitirip kuruttuu reyhandan var bir kavanoz. dm patlyor bitecek diye 😦 O yzden biraz da reyhan ekmeli yanna. Nefis olur nefis!

Bir Cevap Yazın

